• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Behöver låna 10000 kr nu direkt

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tyvärr finns det många sämre långivare i branschen. Men också en del som är bättre.
Enligt min åsikt så är inkassoverksamheterna vinnarna.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Sitter man redan så i skiten är det verkligen inte 10.000:- till man behöver i lån. Hur mycket det än känns så eller om man klarar sig för den här veckan eller vad det kan tänkas vara.

Har man lån hos många bolag så är det kört, man har gjort bort sig. Det är bara att ta smällen och ta 3-5 år och försöka komma igen.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Handlar det verkligen "bara" om 25.000:- och man har lån hos väldigt många bolag så går det däremot att lösa. Men det låter konstigt att du isåfall lånat 500-1000:- på massa olika ställen, så jag har svårt att tro det.

Om det vore så skulle du kunna betala några och samla så små summor i ett större sms-lån, som du sen kan släppa till inkasso om du behöver.

25.000:- är ju verkligen inget stort problem jämfört med dom flesta här skulle jag säga.
 

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Jag håller med Kryss. Det sista man ska göra är att försöka låna sig ur situationen.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag håller med er till fullo.
Jag tog mitt sista lån för ett tag sedan och har gjort en plan för framtiden.
De 25 000 var nog uppe i 80 000. Det återstår 25 000 som utgör ca 12 000 per månad i avbetalningsplaner dvs jag är inom tre månader kvitt de (och kommer sannolikt få hjälp att lösa de tidigare).
Har sedan många andra lån på längre löptid som gör att jag får leva i existensminimum i 3 år för att komma ner till en dräglig nivå och ytterligare 5 år för att ha slutbetalat allt.
Vill aldrig mer ta något lån eller kredit.
De 10 000 nu utgör ett hinder för att denna plan kan verkställas.

Jag vet att det inte är bra men så är min situation.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp